El arte
campo de batalla para la lucha de clases e ideales
Keywords:
Art, art's politicization, Ritual characterAbstract
Art is a cultural product that is subject to the historical dynamics, therefore, its criticism and study must be realized from the plane of immanence taking into account that in the production and consumption of art there are concrete political and ideological interests, reason why is Unfeasible the romantic vision of artistic production as production of beauty dissociated from the facticity of history. The artistic production works for the political ideologies.
Downloads
References
Bayer, R. (2000). Historia de la Estética. México: Fondo de Cultura Económica.
Benjamín, W. (1972). Discursos interrumpidos I. Madrid: Taurus.
Benjamín, W. (1980). El surrealismo, última instantánea de la inteligencia europea. Taurus: Madrid.
Graham, G. (2005). Philosophy of the arts. An introduction to aestehics. New York: Routledge.
Larroyo, F. (1961). Lecciones de lógica, ética y estética. México D.F.: Porrúa.
Marinetti, T. (1909). El manifiesto futurista. Consultado el de julio de 2017 http://webdelprofesor.ula.ve/ humanidades/belfordm/materias/corrientes_y_movimientos_literarios_contemporaneos/textos_de%20_lectura/Marinetti%20Filippo%20-%20E1%20 Futurismo.pdf
Marinetti, T. (1914) La declamación dinámica y sinóptica. Consultado el de julio de 2017 http:// webdelprofesor.ula.ve/humanidades/belfordm/ materias/corrientes_y_movimientos_literarios_contemporaneosítextos_de%20_lectura/Marinetti%20Filippo%20-%20E1%20Futurismo.pdf
Nietzsche, F. (1997). El Anticristo. Barcelona: Fontana.
Nietzsche, F. (1998). Más Allá del Bien y del Mal. Madrid: Edimat.
Nietzsche, F. (1999). Así habló Zaratustra. Madrid: Edimat.
Ortega y Gasset, J. (1956). Estética de la razón vital. Buenos Aires: La Reja