Criteria in objective tests: From the student's perspective

Main Article Content

David Rodolfo Ruiz Hernández

Abstract

Objective: To identify the evaluation criteria in the objective tests, the exam, the exposition and the written work. Methodology: Qualitative in its descriptive modality, addressed to a convenience sampling; it was codified and categorized through a structured interview; the method used for the analysis of the data was the logical inductive method and for the expression of the data, the synthetic analytical method. Results: The evaluation criteria guide the accomplishment of objectives and the development of competencies. Conclusion: The evaluation criteria systematize the evaluation tests and determine the final result in the evaluation.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Ruiz Hernández, D. R. . (2023). Criteria in objective tests: From the student’s perspective. Revista Multidisciplinaria De Investigación - REMI, 2(1), 7–14. https://doi.org/10.5281/zenodo.8339243
Section
Articulos originales

References

Acosta, J. G., & González, M. G. (2022). La evaluación por competencias en el proceso de formación. Revista Cubana de Educación Superior, 1-19.

Acosta, J. G., & González, M. G. (2023). Evaluación de las competencias: vía para el cumplimiento de objetivos del currículo actuante. Revista Varela, 45–52.

Albornoz, D. R. (2018). Análisis sobre la Evaluación de la Calidad Educativa en América Latina. Revista Iberoamericana de Evaluación Educativa, 43-55.

Álvarez, C. A. (2011). Metodología de investigación Cuantitativa y Cualitativa. Universidad Sur Colombiana.

Echevarría, Í. N. (2010). Evaluación objetiva: el punto de vista de los estudiantes. Viguera Editores SL, 79-82.

García, I. M. (2010). Sistema de evaluación. Universidad de Salamanca.

García, J. M. (1999). Bases pedagógicas de la evaluación. Guía práctica para educadores. Síntesis.

Hernández, A. F., Sánchez, C. J., Arellano, P. P., & Whizar, H. M. (2017). Los Criterios de Evaluación del Aprendizaje en la Educación Superior. Universidad Juárez Autónoma de Tabasco. División Académica, 60-68.

Jiménez, A. R., & Jacinto, A. O. (2017). Métodos científicos de indagación y de construcción del conocimiento. EAN, 179-200.

Leyva, N. V. (2021). Características de la evaluación educativa en el proceso de aprendizaje. Revista Universidad y Sociedad, 363-370.

Muñoz, L. F., Pastor, M. L., & Oliva, F. J. (2017). Percepciones de alumnado y profesorado en Educación Superior sobre la evaluación en formación inicial en educación física. Retos. Nuevas Tendencias en Educación Física, Deporte y Recreación, 76-81.

Ríos, C. G., & Navarrete, M. A. (2020). Preparación de una exposición oral: ¿cómo resolver problemas desde un enfoque colaborativo? Conrado, 131-140.

Rivera, G. P. (2007). La evaluación de los aprendizajes. Red de Revistas Científicas de América Latina, 20-26.

Rubilar, P. S., Fuente, A. C., & Ladino, M. T. (2022). Evaluación Educativa de los Aprendizajes: conceptualizaciones básicas de un lenguaje profesional para su comprensión. Páginas de Educación, 49-75.

Legislación Universitaria de la Facultad Multidisciplinaria de Occidente (2022), Reglamento de la Gestión Académico Administrativa. Multidisciplinaria Editorial.

Soler, L. C. (2013). Trabajos escritos. Universidad Nacional de Colombia, 1-16.

UNICEF. (2014). Criterios de evaluación. Centro de Investigaciones Innocenti del UNICEF.