Blockchain and smart contracts in education.

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.8341400

Keywords:

blockchain, smart contracts, education

Abstract

Objective: to analyze the technological ideas of the new Blockchain generation, as well as the relationship that can be generated between technology and education. Method: the logical historical method was applied, since the evolution of the phenomenon was studied. Result: discover the wide use of the blockchain within education. Conclusion: the use of blockchains improves the quality of results within educational institutions.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Nakamoto, S. (s.f.). Bitcoin: Un Sistema de Efectivo Electrónico Usuario-a-Usuario. https://bitcoin.org/files/bitcoin-paper/bitcoin_es_latam.pdf

Segura, J. (2019). Cuántos tipos de blockchain existen. Bit2me Academy. https://academy.bit2me.com/cuantos-tipos-de-blockchain-hay/#:~:text=En%20la%20actualidad%20existen%20distintos,y%20la%20h%C3%ADbrida%20o%20federada

Champagne, F. (2014). El libro de Satoshi http://www.libroblockchain.com/satoshi/

Figueroa, V., Villacreses, C., Chóez, J., Barreto, J., & Maldonado, K. (2021). El Blockchain y los Contratos Inteligentes; una forma de reducir la corrupción. Serie Científica de la Universidad de las Ciencias Informáticas, 14(5), 99-108

Grech, A., & Camilleri, A. (2017). Blockchain in Education. Joint Research Centre.

IBM. (s.f.). Definición de contratos inteligentes. https://www.ibm.com/es-es/topics/smart-contracts

IBM. (s.f.). ¿Qué son los contratos inteligentes en blockchain? https://www.ibm.com/es-es/topics/what-is-blockchain

Jimenez, E. S. (2021). Diseño y Desarrollo de una aplicación descentralizada para la compraventa de vino a través de la tecnología blockchain. Universidad Politécnica de Madrid.

SOLIDITY. (s.f.). Introducción a los Contratos Inteligentes. https://solidity-es.readthedocs.io/es/latest/introduction-to-smart-contracts.html

Published

2023-09-25

How to Cite

Blockchain and smart contracts in education. (2023). Revista Multidisciplinaria De Investigación - REMI, 2(1), 161-165. https://doi.org/10.5281/zenodo.8341400