Falta de líneas de investigación científica en la formación académica de la carrera de Arquitectura en la FMOcc Universidad de El Salvador, Santa Ana, El Salvador
Keywords:
Guidelines, Scientific research, ArchitectureAbstract
Objective: To identify the lack of guidelines for scientific research in the Architecture Career at the Multidisciplinary Faculty of the West. Method: the analytical-synthetic method was used to carry out the documentary review on the lack of lines of research in the Architecture career. Results: The experience acquired as a teacher of the architecture career in works related to project research; despite the fact that the architectural design process is carried out in a systematic way. Conclusions: It is concluded that scientific research is a very important aspect, which is why it is necessary to seek the means for students and teachers in the area of knowledge about research methodologies.
Downloads
References
Aguilar, B., y Delgado, M. (2016). Propuesta de modelos para los trabajos de grado de la carrera de arquitectura en la Facultad Multidisciplinaria de Occidente. [Tesis de Maestría]. Universidad de El Salvador
García, M. (2015). Impacto de las TIC en los estilos de enseñanza del diseño arquitectónico en los institutos tecnológicos nacionales de México. Atlante.
Giraldo, A. V. (2004). La relación entre la ingeniería y la ciencia. Revista Facultad de Ingeniería, Universidad de Antioquia. (31), 162-167.
Pérez-Montoro, M. (2010). Arquitectura de la información en entornos web. El profesional de la información. 19 (4), 333- 337
Viollet-le-Duc, E. E. (1980). Eugène-Emmanuel Viollet-le-Duc. Academy Editions
Zárate, R. (1995). Estructura de una tesis en arquitectura. Facultad de Arquitectura. Universidad Nacional Autónoma de México.
Downloads
Published
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.