Public health tolos to systematize experiences in community health: operational work plan, field diary and memory of community activities
Keywords:
Operational Work Plan, Field Diary and Memory of Field ActivitiesAbstract
Every person who carries out field work in the territory of the community or in the premises of their laboratory requires knowledge and handling of scientific documentation tolos to facilitate the registration of their professional experiences. Therefore, the elements of form and contento f the community work operational plan, field diary and memory of community institutional activities are described here. The purpose is that readers use the tolos analized their knowledge and experiences developed within the framework of their professional activities in the field.
Downloads
References
Arroyo, J. F. (2009). Análisis de clíma del aula en educación física: un estudio de casos. Universidad de Málaga
Christine Danklemaer, C. F. (2001). De las notas de campo a la teroría: Descubrimiento y redefinición de Nagual en los registros Chiapanecos de Esther Hermitte. Alteridades, 11(21), 16
Elia Beatriz Pineda, E. L. (1994). Metodología de la investigación: Manual para el desarrollo de personal de salud. Washington: OPSOMS. Serie Paltex.
Erick Rodríguez Corrales, G. S. (2015). Guía para la formulación, seguimiento, y evaluación del Plan Operativo Anual (POA). Guía , Universidad Estatal a Distancia de Costa Rica-UNED, Centro de Planificación y Programación Institucional. Obtenido de https:// www.uned.ac.cr/viplan/images/cppi/Gu%C3%ADa_para_la_formulaci% C3%B3n_seguimiento_y_evaluaci%C3%B3n_del_Plan_ Operativo_Anual.pdf
Karsten Hundeide, N. A. (2005). Manual para personas facilitadoras: también soy persona
María Andrea Dakessian, G. S. (2013). Salud comuniaria: la construccion de un campo interdisciplinar. Universitaria de Patagonia
Navarro, A. (2007). Notas de campo: El registro y la organización de la información pedagógica mediane observaciones. Universidad de Buenos Aires, Sociología. Facultad de Ciencias Sociales
Obando, L. V. (1093). El diario de campo. Revista Trabajo Social, 18(39), 308-319.
S. J. Taylor, R. B. (1987). Introducción a los métodos de investigación Centífica: la búsqueda de significados. PAIDÓS
Sanabria, J. R. (26 de febrero de 20013). El Diario Pedagógico. Obtenido de DOCPLAYER: https://docplayer.es/78065790-El-diario-pedagogico- 1-compilador-julio-roberto-sanabria.html
Teresita Alzate Yepes, A. M. (2008). Una mediación pedagógica en educación superior en salud. El diario de campo. Revista Iberoamericana de Educación, 4(47), 10.
Universidad Estatal a Distancia de Costa Rica. (2005). Guía para la formulación, seguimiento y evaluación de planes operativos anuales (POA). Vicerrectoriía de Planificación. Centro de Planificación y Programación Institucional. Obtenido de https://www.uned.ac.cr/ viplan/images/cppi/Gu%C3%ADa_para_la_formulaci%C3%B3n_ seguimiento_y_evaluaci%C3%B3n_del_Plan_Operativo_Anual. pdf
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Authors who publish in Revista La Universidad agree to the following terms: Authors continue as owners of their works, non-exclusively assigning dissemination rights to La Universidad Journal under the standards of the Attribution-NonCommercial-ShareAlike License: CC BY-NC-SA 4.0. This license allows the use of a work to create another work or content, modifying or not the original work, as long as the author is cited, the resulting work is shared under the same type of license and has no commercial purposes(https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.es).
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.