Knowledge of a teacher about the production of written texts

Authors

Keywords:

Texts, primary school, mother tongue, writing, types of texts

Abstract

This article analyzes the different types of texts, their characteristics and importance for teaching the mother tongue from an early age, specializing in primary education. To do this, a classification of texts with their distinctive aspects is made available to teachers, which will facilitate the creation of said manuscripts. It is also distinguished by its importance for the comprehensive training of primary students. In this sense, the objective of this article is to characterize the different texts for teaching the mother tongue in the first years of educational training.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Yisel Ferras Rodríguez

Profesora de la Escuela Primaria Hermano Saiz

Dayana Guerrero Carus

Profesora de la Escuela Primaria Capitán San Luis Quivicán

Katiuska Ramos Prieto

Profesora de la Escuela Primaria Capitán San Luis Quivicán.

References

Alarcón Ortiz, R.A; Guzmán Mirás, Y & García González, M. (2019). Formación integral en la educación superior: una visión cubana. Revista Estudios del Desarrollo Social: Cuba y América Latina. RPNS 2346 ISSN 2308-0132 Vol. 7, N°. 3, septiembre-diciembre, 2019.

Calvo Sánchez, B. (2021). Tipos de textos: cuáles son y sus características. https://www.mundodeportivo.com/uncomo/educacion/articulo/tipos-de-textos-cuales-son-y-sus-caracteristicas-51771.

Camejo Partagás, O; Sánchez Riesgo, D & Plasencia Correa, D. (2018). La comprensión de textos: un reto en la educación primaria. Revista Conrado vol.14 n°.61 Cienfuegos ene.-mar. 2018 versión On-line ISSN 1990-8644

Carbone, G. (2003). Libros escolares: una introducción a su análisis y evaluación. Buenos Aires: Fondo de Cultura Económica.

García González, M. (2023). Visión integral de la formación en la Universidad. Perspectivas desde experiencias diversas. Presentación DOSSIER TEMÁTICO. ISSN: 2675-682X. Revista Diálogos e Perspectivas Interventivas, Serrinha - Bahia - Brasil, v.4, n1. e19829, p.1-03, 2023.

García González, M; García Rodríguez, A & Ortiz Cárdenas, T. (2023). Estrategia metodológica con enfoque de educación popular para impartir asignaturas pedagógicas a estudiantes de carreras técnicas. Revista Cenas Educacionais, Caetité - Bahia - Brasil, v.7, n. e17559, p.1-15, 2024. FLUXO CONTÍNUO e-ISSN: 2595-4881.

Lotmam, Y. (2019). Nueva escuela. Ministerio de Cultura y Educación. P-6.

MINED. (2017). Programa de Lengua Española, 6to grado. Editorial Pueblo y Educación. La Habana: Cuba.

Ramírez, T. (2004). El texto escolar en el ojo del huracán. Caracas, Fondo Editorial de Humanidades y Educación/UCV

Roméu Escobar, A. (1992). Aplicación del enfoque comunicativo: comprensión, análisis y construcción de textos. Ciudad Habana: IPLAC, 1992.

Published

2024-07-01

How to Cite

Rodríguez, Y. F., Guerrero Carus, D., & Ramos Prieto, K. (2024). Knowledge of a teacher about the production of written texts. La Universidad, 5(3), 3–18. Retrieved from https://revistas.ues.edu.sv/index.php/launiversidad/article/view/3052