Presentation - Vol. 5 (2023)

Authors

Abstract

The study of International Relations has as a minimum requirement the capacity to renew knowledge that, victims of international dynamism, ends up yielding to the disruptive ideas, concepts and realities that modify the scenario at great speed. In this sense, it should not be strange that the tendency of the academy should point towards those issues that, in one way or another, reorient the priorities of the international agenda according to the multiple advances (and setbacks) with respect to traditional paradigms. In this sense, a broad and multidimensional analysis is more than necessary to adequately assess a reality that is constantly changing. Each of the articles in this volume reflects a deep commitment to the understanding of global issues and the search for solutions based on knowledge and research.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Nelson Ernesto Rivera Diaz, University of El Salvador

    Licenciado en Relaciones Internacionales por la Universidad de El Salvador, máster en Finanzas y Economía, y máster en Administración de Negocios, ambos por Bircham International University, con posgrado en Educación Financiera por la Universidad de Málaga, posgrado en Finanzas Personales por la Universidad Nacional Autónoma de México y posgrado en Manejo de Herramientas E-Learning por la Universidad de El Salvador, certificado como Investigador Científico de la República por el Consejo Nacional de Ciencia y Tecnología salvadoreño. Es autor de los libros “Economía Internacional para Internacionalistas” y “El uso de las criptomonedas como alternativa de alivio al endeudamiento externo salvadoreño”. Es consultor financiero, así como profesor universitario, habiendo fungido como coordinador de Procesos de graduación y coordinador del Área Económica Internacional de la Escuela de Relaciones Internacionales de la Universidad de El Salvador.

Published

19-10-2023

How to Cite

“Presentation - Vol. 5 (2023)”. 2023. Revista Relaciones Internacionales 5 (1): 13-15. https://revistas.ues.edu.sv/index.php/reinter/article/view/2742.